REGULAMENT DE RECLAMAȚII
al societății MOIRA CZ a.s., cu sediul în Antala Staška 114/20, 143 00 Praha 4, nr. de înregistrare 26479761 (denumită în continuare „Vânzătorul”).
Prezentul Regulament de reclamații se aplică produselor (denumite în continuare „Produse”) achiziționate de clientul persoană fizică – consumator (denumit în continuare „Cumpărătorul”) de la Vânzător, prin intermediul magazinului online https://moirawear.ro.
Exercitarea drepturilor privind lipsa de conformitate și garanția comercială (denumită în continuare „Reclamație”) se realizează în conformitate cu prezentul regulament și cu legislația din România, în special:
- Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate,
- OUG 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri,
- Codul civil al României.
1. Durata și întinderea garanției legale de conformitate
- Vânzătorul răspunde față de Cumpărător pentru orice neconformitate existentă la momentul livrării Produsului, care se manifestă în termen de 2 ani (24 de luni) de la data livrării.
- Vânzătorul garantează în special că:
- Produsul corespunde descrierii și are caracteristicile prezentate Cumpărătorului,
- Produsul este adecvat scopului pentru care bunurile de același tip sunt utilizate în mod obișnuit.
2. Excluderi din garanție
Nu sunt considerate neconformități acoperite de garanție situațiile cauzate de:
- utilizarea necorespunzătoare sau contrară instrucțiunilor de utilizare și întreținere,
- lipsa întreținerii corespunzătoare (ex.: nerespectarea temperaturilor de spălare),
- uzura normală sau modificările naturale ale materialului,
- deteriorarea produsului de către utilizator, terți sau prin intervenții neautorizate,
- deteriorări cauzate de evenimente naturale,
- la produsele vândute la un preț redus, garanția nu acoperă defectele pentru care prețul a fost redus (dacă acest lucru a fost indicat în documentul de achiziție).
3. Locul și modul de depunere a reclamației
Cumpărătorul trebuie să depună Reclamația fără întârziere după constatarea defectului, prin trimiterea Produsului și a unei descrieri clare a problemei la adresa:
MOIRA CZ, a.s.
Kochana z Prachové 121
386 01 Strakonice
Republica Cehă
Documente și condiții obligatorii:
Produsul trebuie să fie spălat și uscat – din motive de igienă nu se acceptă produse murdare.
Cumpărătorul trebuie să prezinte dovada achiziției.
Produsul trebuie ambalat corespunzător pentru a preveni deteriorarea în timpul transportului.
Recomandare:
Pentru trimiterea produselor înapoi, recomandăm utilizarea serviciului nostru de retur simplificat prin eticheta de transport GLS, pe care o puteți genera ușor direct pe site-ul nostru.
4. Drepturile Cumpărătorului și soluționarea reclamației
4.1. Drepturi principale (reparare / înlocuire)
În cazul unei neconformități, Cumpărătorul are dreptul să solicite:
Repararea produsului (dacă este posibilă și nu implică costuri disproporționate), sau
Înlocuirea cu un produs nou, conform și fără defecte.
4.2. Drepturi secundare
Dacă repararea sau înlocuirea nu este posibilă sau nu este realizată în termenul prevăzut de lege, Cumpărătorul are dreptul la:
o reducere proporțională a prețului, sau
rezoluțiunea contractului și rambursarea prețului plătit (în cazul unei neconformități majore).
4.3. Termenul de soluționare a reclamației
Conform OUG 140/2021, Vânzătorul trebuie să soluționeze reclamația fără întârzieri nejustificate, cel târziu în 15 zile calendaristice de la data depunerii acesteia.
Cumpărătorul va fi informat despre modul de soluționare.
4.4. Confirmarea reclamației
Vânzătorul va emite Cumpărătorului o confirmare scrisă care va include:
data depunerii reclamației,
modul de soluționare,
motivul respingerii (dacă este cazul),
durata eventualei reparații.
5. Soluționarea alternativă a litigiilor (SAL)
În cazul unui litigiu ce nu poate fi rezolvat amiabil, Cumpărătorul poate apela la:
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC),
Platforma europeană ODR pentru soluționarea online a litigiilor:
http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vânzătorul recomandă Cumpărătorului să contacteze mai întâi serviciul clienți:
[de completat e-mail – ex.: info@moirawear.ro]